Nu är det på tiden att börja blogga igen, tänkte jag och satte mina tankar i verk.

Sommaren är tydligen slut, så nu ska jag ge min blogg ett försök igen. Jag har alltid genom mina år haft en liten bok som jag kallat för "kluddiduttbok". Många som känner mig skrattade första gången när de hörde talas om den, men det är det bästa man kan ha -Jag lovar! Och, min kära fantastiska bok, jag har bara slutat skriva i den. Det grämer mig. Men nu ska jag ta tag i den också!

Det har hänt otroligt mycket den senaste tiden. Jag är ju inte längre skolelev. Men det som gör mig gott, som känns så bra, det är att jag inte alls mår så dåligt över det som jag trodde. Det känns bra. Nu har en ny dörr öppnats och man har friheten att göra vad man själv vill. Det är ju bara en själv som kan påverka och bestämmer det. Så om man klagar över att man stannat kvar i tranås hela sitt liv när man blir äldre, så har man trotts allt ingen mer än sig själv att skylla. Livet blir vad man gör det till!

Bara den här veckan har jag träffat så fantastiskt många nya människor. Utbildning, nytt jobb, arbetsintervjuer. Jag har pratat med massvis av folk via telefon dessutom. Man ska fokusera på de som är bra. Som tillexempel lars-åke ifrån Norrland. Han stekte älgköttbullar och vi pratade på ett bra tag. Han hade fast avtal med vattenfall två år frammåt sa han redan första minuten. Men vi pratade på ändå. Och det samtalet gjorde min kväll, det gjorde hans också!

Nu när min konsultchef fixat så jag slipper ta kvart i tolv tåget och kan ta kvart i två tåget istället, så hinner man göra något på dagarna också. Som tillexempel att äta lunch med en lars. En härlig vän! Tack för att du finns!
HA en underbar dag mina kära vänner. Pussochkram


Kommentarer
Postat av: ester

ÄNTLIGEN! som jag har väntat på en blogguppdatering från lilla selinders :) keep up the blogging så att säga, pussss

2009-09-03 @ 19:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0