Om att pendla

Efter en månads pendlande har jag konstaterat följande:
Svenskar är väldigt skygga och osociala människor (iallafall på pendeltåget mellan Tranås-Norrköping). I 9,5 fall av 10 är det så att, vi kan ta ett exempel från när jag nyligen åkte hem. På ena sidan är det tre platser och på andra sidan två platser ihop. Det var fullt och en kvinna i 25-årsåldern satte sig en stol ifrån mig, jag satt närmast fönstret. När första bästa stolen blev ledig flyttade hon till den istället. Varför gör alla svenskar så?
Är det så farligt att sitta en stol ifrån en annan människa? Det är som att dom utan ord vill säga: Jag är rädd för dig så därför byter jag plats så jag får sitta ensam istället och ha två stolar för mig själv. Nä, varför gör svenskar så? Så nu efter en månads pendlande har jag alltså konstaterat följande:
Svenskar är skygga och väldigt rädda människor. Så måste det va..

Och förresten, så här kan ett pendeltåg se ut (för er som inte vet). haha, vad rolig jag är, nästan så man trillar av stolen av skratt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

eller så luktade du svett?

2009-10-01 @ 15:35:40
Postat av: Anonym

Okej, isådanna fall kan vi konstatera följande: Svenskar är väldigt skygga och rädda människor, men de luktar också svett så det kanske är därför vi inte vill sitta brevid andra människor..

2009-10-03 @ 15:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0