Att vara tankspridd kan vara en fin egenskap

Ulla bor på landet och skulle åka för att tanka, det är en mil till bensinstationen. Väl där går hon in i affären för att handla, när hon ändå är vid en affär. På hemvägen tar bensinen slut.

Henrik skulle ringa sin sambo. Tog arbetstelefonen. Då ringer hans mobiltelefon. Han svarar på mobilen: "Hallå, hallå." Inget svar. Då inser han att han ringt till sig själv.

Gud välsigne Johan Rapp som skrivit världens mest behövande bok. Jag hittade precis den ibland mina gömmor, den hade jag alldeles glömt bort. Och man får sig ett gott skratt, men framför allt är det så skönt och känna att man inte är ensam om det. För alla skrattar inte. I den här boken påminner Rapp med glimten i ögat att tankspriddhet är en fin egenskap- ett tecken på stark koncentrationsförmåga (på något annat).
Köp boken och få dig många härliga skratt!




Kommentarer
Postat av: Emil

nu ska vi testa din 90-talshistoria: Sören Rapp, ger det några associationer?

2009-09-07 @ 16:01:03
Postat av: cornelia

haha, jag tycker faktiskt att det är lite småcharmigt att vara tankspridd. det ger folk ett gott skratt

2009-10-10 @ 19:37:58
URL: http://kayaroots.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0