En dag att hylla cykeln!

Jag har nu kommit fram till att cykla är underskattat! Man kommer frammåt fort, kärlekar vår miljö och denna tvåhjuliga uppfinning hjälper även vår kropp att må bra. Det kan ju inte blir bättre egentligen. Men jag tycker vi underskattar den. Så jag vill faktiskt en dag som denna hylla cykeln! Jag har dock ingen själv (Kanske för att mina alltid blir trasiga eller stulna), men jag ska ta och köpa mig en. Det får bli en färgglad cykel som jag självklart ska skriva massa fina saker på.
En bra grej som dom har i storstäder, typ Köpenhamn, är lånecyklar. Det finns olika "stationer" där man kan lägga i några kroner och så vips har man en cykel. När man inte vill ha den mer (typ cyklat klart) låser man fast den igen och får tillbaks sina kroner. Jätte smart idée!

Martin, Ester och jag lånade tre cyklar och cyklade runt i köpenhamn. Newcastel på det också, och så solen som lyste på oss när vinden blåste i håret. Och nu sitter jag här med den där Naturkunskapen som jag bara skulle kunna akjsdbsjadf. Men då tänker jag på cyklar och vänner istället. Då mår man ju bra igen, när man får släppa tanken på Ros-Marie och hennes fasoner. Fast hon är snäll faktiskt, hon är nog den enda  läraren jag fjäskat för också. Så lite speciell är hon ändå i mina ögon!







varje stund var minut var sekund
samma konstiga beslut
det blir fel slår bakut allt går snett
men det tar aldrig riktigt slut

Nu ska jag fortsätta pluggis, ha en fin dag! Pussochkram


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag ogillar dig.

2009-05-11 @ 22:49:13
Postat av: esteq

hahahaha, jag gillar dig. massor!

2009-05-13 @ 19:50:54
Postat av: cornelia

jag gillar också cyklar. och sluta göra narr av min blogg syster. du gillar väl din också:)?? puss och kram

2009-05-14 @ 19:42:18
URL: http://kayaroots.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0