prat om allt och ingenting

"Vill du ha vinterns roligaste jobb?" Ja, det vill jag! Från och med första Augusti kan man söka, och tänk att det ska jag! Inatt knarkar jag Florence Valentin (!?) och unnar mig ett och annat onyttigt. Det är ju bara tisdagsnatt en gång i veckan. Jonathan skrev nyligen att ikväll var en kväll till att känna sig djup. Den fångade mig, djupheten och härligheten. Det får den gärna göra, fånga mig alltså. Sväva och knarka ännu mer av Thåströms utseende än av Florences musik. För när jag faller, kan du ta mig iland? Ja, han kan. Den mannen kan. Han kan nog all..

Lite vettigt. Jag tycker det är så sorgligt för vår kära lärare, sockerlärare har blivit sjuk. Alldeles för sjuk och jag mår så dåligt. Jag blir så trött på att det ska drabba de härligaste människorna. Visst, livet är inte rättvist. Men om det nu finns en gud där uppe så kan väl han se till att de människor som gör gott för världen inte går och blir sjuka. Ja, ni förstår vad jag menar hoppas jag. Här på gatan.

Igår fick jag spel på att jag inte hittade mina kära målarsaker, så jag gick och köpte mig nya och fina. Nu ska det testas akvarell istället för kolmålningar. Jag har redan hunnit testa mig en bild, mycket roande. Jag mår så bra av att måla, ska försöka ta mig tid till att göra det oftare. Men det är så fruktansvärt dyrt! Särskilt för en fattig student.
Tapetsera om rum och ta hand om hund och katter. Jobba lite grann och umgås med härliga vänner. Imroogn kommer det bli en sådan dag. Först luncha med underbara Ester och sedan en fika med hannagull, därefter träffa de små tantera och gubbarna, Och, igårkväll som jag skrev om, var en härlig kväll! Nu ska knarkandet fortsätta.

Ja, så var det dags!

Kommentarer
Postat av: fest

vad mysig du har gjort din sida, jag blir alldeles varm i kroppen och knoppen! iiihi! Nu längtar jag till fredag, hemmabryggt vin och after work is the shit, yeah

2009-07-15 @ 17:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0