Skeva framtänder

Vi kallar varandra för en massa saker. På jobbet brukar dom säga "Hon den där konstiga" eller i stil med "han som går sådär fult". Varför skulle man inte kunna säga "Hon som är sådär glad" eller i stil med "han som har så vackra ögon" istället? Tänk om vi kunde hitta allt det positiva i alla människor istället för att  känna igen dem för det dåliga. Vi är ett bra märkligt djur brukar jag tänka, men det är tur att vi är bra också -ibland.

I vilket fall som helst så tog jag mig en långpromenad för en stund sen. Man hinner tänka på många saker, dels vad man ska göra med sitt liv då pengar inte räcker till och jobben i vårt land är så få. Men jag har en plan!
Ett litet jobb är fixat till hösten och till nästa kommande år är jag inne på att åka som volentär. Vi får se vart det bär, jag har ju inte brist på planer direkt. Jag vill göra allt.
Jag har länge varit inne på det här med att åka som au pair. Men inte till USA då såklart, känns inte som ett land jag skulle vilja bo i, utan Irland. Det är det som drar, eller helst Italien eller Frankrike, men med tanke på att de inte gärna talar Engelska i de länder så är det mycket svårare att hitta en värdfamilj.  Tråkigt att det är så lätt att hitta en familj om man vill till USA, kunde det inte vara så till Italien istället? Alla papper är iallafall ifyllda, referenser, information, sjukhusintygan och allt sånt där, men känner just nu att nej. Om ett år kanske, men inte just nu, inte till i höst. Det får vänta, jag har ju hela livet på mig! I dagsläget är det alltså att åka som volentär som gäller, fast inte än. Jag ska ju jobba som klangochklappledare för barn först, och på dagis! haha, spännande. Sen får vi inte glömma att jobba klart sommaren också, puh..

Sen är det kul att vänta på andra saker, det ska också bli spännande. Jag är nog lite konstig som tycker att det ska bli spännande, men jag är nyfiken på vad som kommer hända!
Och nu är det sommar, härliga sommar. Vart bär det av på vår Roadtrip mån tro? Jag är sugen på Grekland!

Eller varför inte båtluffa slog det mig nu? Det skulle vara grymt roligt, åka iväg och båtluffa. Öluffa finns ju också. Jag ska börja med ett nytt projekt inom musiken dessutom. En ny Amanda genre!
Oj vad jag bara pratar om migmigmig, fast det får man ju ibland. 
Jag hoppas verkligen att min bästaste Lisa har det bra nere i Australien, det vet jag ju att hon har! Vem är inte avundsjuk? Men alla mina vänner, De är alltidalltid så himla bra för mig! Puss!

Nog med tjat, nu ska jag sova! Don't worry be happy!


Kommentarer
Postat av: Anna S

Det blev klappochklang alltså? Fasen vad kul! Du blir nog en alldeles utmärkt barnledare ;)

2009-07-02 @ 22:28:10
Postat av: ester

Öl-luffa? det är jag sugen på!

2009-07-07 @ 17:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0