För kärlekens skull

Alla hjärtans. Det har mest blivit som en vana att skriva om stora dagar. Inte sådär som jag brukar, utan på ett annat sätt. Jag minns en alla hjärtans dag, Jag gick nog i nian. Och jag fick rosor men visste inte hur jag skulle säga tack. Det var jobbigt, fast gulligt. Och jag blev ju glad. Sen åkte jag skridskor med några vänner och vi åt gelehallon.
Ett annat år skickade jag iväg ett brev, Eller, det var inget brev, det var mer en målning. Eller teckning av olika röda färger och stearin. Det var en väldigt läskig känsla kommer jag ihåg. För, man gjorde kanske inte sådant då. Men jag gjorde, och jag skrev en låt om det senare också. Det var en jobbig tid.
Ett annat år bakade jag kakor och lagade finfin middag. Vi skrattade och åt, sen blev det strömavbrott i hela staden när vi skulle gå hem. Jag och Lisa var hur rädda som helst. För jag har aldrig sett Tranås vara sådär mörkt och läskigt. Men vi överlevde. Tur!
Nu är det helt plötsligt Alla hjärtans dag igen. Och det är ju en dag för alla människor, inte bara för några få. Inte bara för de som har en hon eller han. Utan man ska tydligen visa sin kärlek lite extra den här dagen. Bara en dag per år.
Jag har många år protesterat och köpt blommor till farmor några veckor efter också, och skrivit gulliga saker. Bara därför att. Det är ju inte bara den här dagen man ska visa sina känslor. Utan alla dagar.
Jag tycker om den här dagen, det glömde jag säga va? haha. Men i vilket fall som helst.

Jag gick precis hem ifrån en människa som jag vill dela denhär dagen med. Vilken tur att vi ska ses ikväll också, tur. Men samtidigt, Klart jag vill dela den med många andra människor också, men hur ska man hinna med det?
Jag är glad som vet vem jag vill dela den med iallafall.
Att jag har någon att dela den med.
Att någon vill dela den med mig.
Bara den känslan är ganska stor för en sådan som jag. Bara just det. Sen att man ska stirra runt med en massa materiellt är ju en helt annan värld. Det är ju tanken som räknas ändå. Och det är ju för kärlekens skull.

Och, bara för din skull.

Puss&Kram /A.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0