Please, turn out the lights.

Jag hade tänkt att bättra mig. När det gäller miljön och sådana saker. De kanske inte verkar så stora, men om alla gjorde det vore det hur stort som helst. Man borde tillexempel dra ut kontakten till mobil-laddaren. Altså inte bara dra ut mobilen och låta resten sitta kvar i vägguttaget. Bara en sådan sak.
Tänk om Amerikanerna skulle höja priset på bensinen, vore det då lika många människor som valde bilen framför cykel då? Inte lika kanske, äger ens någon amerikan en cykel? Ibland börjar man iallafall att undra.
Typ en sådan sak som shampoo. Någon i min klass påstod att det borde väl räcka att välja mellan 10 sorter istället för 100? Jag tänkte då mest att, hur kom det sig att vi började tvätta håret och varför blir det så äckligt om man intre tvättar det? Men det är ju vårat egna fel. Förr fanns det ju inget shampoo men dom klarade sig ändå. Då kanske inte håret blev fett ens, men så fick vi tydligen för oss att smörja in det. Och så vipps, så har det blivit som det är idag.
Människans valbarhet. Rätten att styra över sitt eget liv. Fast alla har ju ändå inte det, Vissa blir fängslade, inlåsta.
Rätten till fri vilja. Pfft.
Att någon ens kan komma på tanken att ta den ifrån någon. Det är inte klokt vad vi tänker olika.


Häromdan, när jag hade varit på finfin konsert i kyrkan, fick jag en känsla som jag inte haft på väldigt länge.
Mina vänner var hur bra som helst, men det var inte det jag syftade på. Utan det var en annan känsla.
En känsla som påminner om bubblorna i en kolsyrad sockerdricka. Ja, som han den där Björn sa en gång.
Glad blev jag iallafall. En härlig dag med Semla och extra grädde också.

Jag tycker om dig James.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0