Fotboll i högsta grad

Ni vet dendär fotbollen. Man ska hålla det man lovar, så snart ska jag fara iväg till bredstorp, för att TRÄNA. Och lägg märke till att jag skriver ordet "träna" med stora bokstäver. Jag har inte gjort det ordentligt sen, ja säg sen November. Men allt går med lite vilja, det har det gjort förut! Jag mår bara lite illa, lite sådär nervös-illa bara för att det var så länge sen sist. Undra hur många timmar jag egentligen har ägnat mig åt den där runda bollen en gång i tiden. Ni vet där dom bygger ett dagis, eller snarare redan har byggt ett, det var mitt hem för några år sedan. Mitt första hem, jag bokstavligt talat bodde där. Ja, det kan man kanske inte tro om mig nu, men jodå, så var det!
Tranås FF, numera kan ni räkna med mig!

"Call me if you need me"
Knarka.

Lite tankar om allt och ingenting just nu dåva. Nej, förresten det skulle bli ett så kupiöst långt inlägg kände jag nu. Så inte idag, inte den här gången. Jag ska ägna mig åt mitt nystartade projekt och tänka på min pojkvän istället. Dessutom ska jag tänka på den alldeles förträffliga fikan med Ester och Jonathan. Hörni, när jag satt där så tänkta jag på att, det var längesen vi gjorde sådär sist. Tänk när vi alltid satt där, ja fikade nästan konstant. Och det var liksom tretimmar långa fikor vi hann med. Så då kände jag att jag blir trött på den här förbaskade såkallade tiden! Ja, det är vi nog alla.
Förresten, missa inte oss på Tranås musikfestival. "The Highland band". Torsdag klockan 17:00!

En fotboll kan se ut såhär, en sån ska jag sparka på snart! Puss!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej amanda! vad är the highland band för något? en ny konstellation eller bara nytt namn?

2009-08-04 @ 21:21:41
Postat av: emil

ah. namn också,.

du kan få e-postadress också så du vet vem emil. url får du inte, för det orkar jag inte skriva.

hejhej

2009-08-04 @ 21:23:15
Postat av: Anonym

Jag är med och körar med musikskolelärarna och några till. Extremt duktiga! Så det är 70-60tals låtar som kommer ljuda från scenen på torsdag! Kom gärna!

2009-08-04 @ 22:13:43
Postat av: fester

det är verkligen dags för en superlång fika snart gulli, som förr i tiden. det hinner vi med på semestern!

2009-08-06 @ 19:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0