En nostalgisk dag

Jag tänker tillbaks. Framför allt på våren tvåtusensju. Vid det här laget satt jag säkert på stranden med fötterna i havet, eller så brottade jag ner Lisas syster, eller så drack jag och Lisa en god drink. Kanske sprang vi omkring och köpte massa kläder? Eller så var vi hos Nut&Not. Vi gjorde iallafall någonting härligt! Men framför allt fick jag umgås med familjen Hedberg och Karlsson.
Jag tänker tillbaks på min födelsedag. För två år sen, då jag fyllde 17. Kan ni tänka er? Det kändes nästan som igår. I vilket fall som helst så vaknade jag den morgonen av massa läten i hotellkorridoren. Det plingade på dörren och jag sprang halvvaken i bara täcke och öppnade. Där ute stod två familjer och sjöng för full hals. Ett paket fick jag också. Guu, jag blev glad.
Vi for tidigt den morgonen iväg på en båttur. Raya Island var en av öarna vi besökte, och det var så underbart. Det kryllade av hitta Nemo fiskar och dessutom hade vi en snygg båtchafför. Eller han mest satt och log, och bjöd oss på mat och bara var snygg. typ. haha. Det var en härlig dag iallafall. På kvällen gick vi och åt på vårat favoritställe.
När jag minst anade det släcktes ljusen och den thailändska familjen som ägde resturangen sjöng. Bärandes på en tårta. Just i det ögonblicket kände jag att jag ville stanna kvar i detta underbara land. Dom är så mysiga, så spontana, så trevliga. Och dom hade världens gulligaste barn, Jai.
När jag somnade den natten kunde jag inte sluta att le, jag hade precis varit med om den mysigaste födelsedagen någonsin. Jag var nöjd. Så, nu när jag har en sådan nostalgisk dag, ska detta återupplevas i bilder.
Det kanske blir att jag möter upp Lisa och Daniel i Thailand till hösten? Det börjar dra starkt åt det hållet, om saker inte blir som man tänkt sig.


Carina och Johans utsikten från en av alla våra hotellrum! :)



Raya Island



En rolig grej. En affärskvinna trodde att jag och Jöjja var tillsammans,
att Lisa var vårat barn och Carina var Lisas Gamelmormor. haha, jag skrattade
mycket och länge åt det!



Jag ska adoptera ett thailändkst barn när jag blir stor




James Bond Island

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0