Påskägg och flashbacks från "bråka om utetider med mor"

Min familj är verkligen ingenting för traditioner. Jag tycker det är tråkigt, när jag blir stor ska jag iallafall införa traditioner. Som tillexempel har jag inte ätit ett enda ägg under denna helg. Inte målat ägg heller. Jag fick tvinga min mor att gömma våra påskägg, och det var inte ens ett påskägg, utan en korg! Ja, det gjorde inte så mycket, den var hur gullig som helst. Men ni förstår vad jag menar, eller hur? Och samma visa är det med alla dessa högtider. Jag brukar tvinga mina föräldrar till traditioner, och det är ju inte rätt det heller. Usch vad dum jag är.
Hursomhelst, så ska det vara lite kalas hemma hos mig idag. Och jag fick känslan av att jag gick i sjuan igen precis. Jag blev arg på min mor. De sa att det var lugnt om vi var här hemma, men att de ville komma hem vid tolv, lugnt sa jag. Men idag kläcker hon ur sig att de promt ska vara hemma vid halv elva. åh, det kändes som jag gick i sjuan igen.
Men jag orkar inte, de får väl komma hem och vara med oss o supa som det heter. Jaja.

Jag hittade en gullig liten kille som är påskig. För en kyckling är han ju inte?
Glad påsk iallafall! PUSS



Kommentarer
Postat av: Systeryster..

Traditionerna kan vi införa, som nästa jul kan vi ha en sådan där pysselkväll du och jag..:)

Glad påsk iallafall Syster..och kom ihåg att du är bäst..:)

2009-04-11 @ 23:47:06
URL: http://kayaroots.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0