En dag i Amandas liv

Den här dagen har bara varit en stor humörsvängning. Började med "Jag vill inte gå upp idag, jag vägrar" morgon. Slänga på sig lite kläder och så ett högt "fan", vi har körprov idag. Som den turflickan jag är (eller som jag var idag, brukar annars vara väldigt sällsynt) var inte jag inräknad i de fyra första grupperna.  skönt tänkte jag, och gick hem för att få i mig något och öva gitarrläxa. Trycker på Jakob Hellman och dumglor ett tag innan jag tar tag i det jag skulle göra. Då kommer kära mamma hem med ett brev. Jag gick vidare till sökningen i Stockholm! uhh, fan vad glad jag blev. Men... hatar det där men:et, så var det på måndag. Vem är inte i Italien då? Jo, jag såklart! Då blev jag ledsen och åt så mycket godis jag orkade. Efter mycket ringande fick jag tag i snubben som hade hand om sökningarna. Dag gick att bytas, och jag jublade såklart. Så, nu har jag en vecka på mig att öva in följande:

Sång och spelprov
-Egen förberedd låt/stycke
-Obligatorisk sång (Visa vid midsommartid)
-Spela upp något på biinstrument
-Ackordläsning -  a vista
-Rytmikläsning - a vista
-Melodiläsning - a vista
-Ensemblespel - komp, samspel, kommunikation och improvisation
-Intervju

Teoriprov
-Tonnamn - rätt namn i rätt oktav
-De grundläggande skalorna i västerländsk musik
-Intervaller
-Ackordslyssning och identifiering
-Rytmiknotering
-Arrangering - fyrstämmighet
-Harmonisering
-Kort ackordsprogression
-Allmänna musikbegrepp


Det var nog allt. Jag kommer ivilketfall som helst vara nervös som ett vrak. Men jag kan ju inte göra mer än mitt bästa, och det ska jag göra! Jag får ju åka upp till Stockholm en dag iallafall. haha, det är inte varje dag! Nu ska jag hem till Ester och dricka te med fina pojkar. Bra avslut på en dag, oja.
Puss&kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0