En ständig jakt på lycka

Lycka är kanske bara något vi kan eftersträva.
Vi kanske aldrig riktigt kan uppnå det, hur vi än försöker?
Jakten på lycka. Och visst stämmer det sådär utomordentligt bra, för det är ju det vad livet handlar om, en ständig jakt efter lycka. Att allt ska bli sådär perfekt och härligt, men det kan ju aldrig bli det.
Perfekt.
Men visst kan man vara lycklig? Fast samtigt så är ju frågan om lycklig och lycka är samma sak..
Jag hade tårar i ögonen tidigare idag, det händer ju inte alltför ofta. Shit. Fast det var ju framför tv:n och ibland kan jag bara känna "fan". Som idag. Men jag tårade ner en liten del av min kudde och sen skrev jag poem. Lilla Amanda. Och nu ska jag upp i mitt lilla rum och fortsätta mitt tänk på lyckan. för jag har så mycket mer tanakr om det, men jag får inte ner det på ett bra sätt i skrift. träligt som vi säger i småland. Nej. Godnatt då. Vi kanske ses? puss

Kommentarer
Postat av: ester

när du gråter kan du få komma och krama mej om du vill, det brukar kännas bättre då. puss jag ser fram emot vårat ban thaimöte!

2008-10-02 @ 20:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0