Jag sitter ner och målar fred.

Jag sitter här med min röda penna i högsta hugg. Att den är röd beror på att jag vill måla fred. Och rött är ju mera, tja, en färg som får det att bli bra. Eller lite bättre snarare. Och tänk om det kunde vara så enkelt, att någon bara kunde måla fred, eller åtminstonde kunna påverka en liten del av världen.
Ibland blir jag rädd. Mest rädd för vad människor kan åstadkomma och säga. Hur vi kan göra så hemska saker och säga så fula saker. Tur att inte alla är sådana. Det finns ju dom som är precis tvärt om! Och dessa människor, med ett hjärta av mjuk sammet, skulle jag vilja ge en riktigt björnkram och säga tack! Att vi behöver fler av er i vår värld!

Hursomhelst så har jag bajskörning imorgon. Och ja, jag är mogen! Godnatt med er.
Puss&Love

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rött är inte fred. Rött är ju blodrött, tänkte jag.

Fast mest tänkte jag säga att det är härligt att du har börjat blogga igen, flicka lilla.



Med vänliga hälsningar Emil Jonsson.

2008-09-04 @ 22:02:31
Postat av: Anonym

puss min tös, jag gillar ju dej och din blogg. nu ska jag gå och hälsa på dej på kulturskolan, sen så ska vi fikafika och äta godisgodis och repa en massa. sen imorgon så ska vi spela musik och tjäna massa pengar, sen äter vi säkert godisgodis igen och titta på mamma mia. yey! bajsester (jag kan också vara mogen)

2008-09-05 @ 15:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0