Kan man få bättre än så?

Nu blev jag nojjig, och det är det värsta jag vet. Så därför skriver jag bara på. Men ibland, sånna där småsaker får en att stå still. Inte sådär härligt som det stod i skoltidningen, som att man svävar på rosa moln, tja något i den stilen stod det, och nu kommer jag bort från ämnet. Men inte på det viset. Utan att man står still, och verkligheten flyger förbi och man själv är bara. Still. Lamfast i marken. Och så blir man nojjig. Jag bestämmer mig varenda dag, som nu tillexempel. Alldeles precis nu. Och så fick jag ett sms. Kan man motstå? Klart jag kan. Jag kan ju allt. Eller?
Typ att jag mest är nervös infö morgondagen, så därför ska jag lägga mig tidigt som en skrutt. Ska stänga av av mobilen, och ladda ur mig denna nervositet och bara köra på. Rakt på och sen kunna skrika och sjunga celebrate good times. Come on! yess oh, ja så kan det vara. Och ja, verkligen, ja vilken tidpunkt so man kan säga. Och nu kommer jag ifrån ämnet igen och varför ska man ha ett ämne när man bara kan skriva fritt utan punkter och massa regler och andra saker som sman ständigt fångas av. Så, nu satta jag mig en punkt förut. Men ibland kan detkännas härligtv att slippa, bara för ett tag. Och et vet ju alla. Visst är det skönt att bara slippa för ett tag. En bråkdels sekund. Som jag kände förut när jag blev nojjig. Längtan. Nej, stopp. Det räcker. jag är aldrig nöjd som veronica sjunger. Jag lovar, jag kan fixa vem jag vill. Så sjunger hon också. Oh man kan ju lyssna på den ibland den där låten för att känna sig lite, ja, vad ska man säga. stolt? Lite bättre? Att man kan om man vill, typ? äsch jag vet inte vad jag ville säga med det, men den är medryckande. haha, såpdär brukar jag aldrig säga innan. Och det känns lite knäppt att man skrattar åt sig själv, som jag i princip gör hela tiden. Det är inte alls tragiskt, bara riktigt roligt! Snart ska jag skriva ett seriöst inlägg också, kanske om biologisk mångfald? herre! Kanonkul!

Puss. Bra helg också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0