De gör lite som de vill

Obama blev president igårnatt.  (om nu någon råkat missa, tror inte det, men ändå)
För valet var ju då.
Och jag tycker om den mannen.
Kanske mest för att han är lite emot detdär kriget som försigår därborta och inte tänker följa i Busch fotspår hädanefter. Jag tror på Obama och det gör många Amerikaner också.
Det är ju inget lätt han har det, ta över efter krisen i landet och efter ett påstartat krig.
Det kan ju bara bli bättre kan man tänka.
Jag ska be för Obama ikväll. Tänk om jag hade vart kristen, då kanske gud skulle höra mig också!

Men... En sak jag inte tycker om är att Amerika är den enda stormakten vi har kvar.
Varför ska de få vara med i FN om de inte följer alla regler som gäller?
De gör lite som de vill.
För de är det mäktigaste landet och det finns ingen som kan sätta sig emot dom. skärpning!
Makt borde inte få finnas..
Fast jo, det kan ju göra nytta också.
Ibland.
Så jag ångrar mig lite där, fast man blir fortfarande trött på den där makten..
Eller snarare, jag blir!




Jag skulle visst promenerat ikväll. Men, så blev det inte. Som vanligt.
Imorgon börjar en träningsperiod! Love Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0