Bergochdalvana

Jag är som en sådan, en backig jävel.
Och det där med dalvana, man är van att dala, fast också att resa sig. Så det går kanske lite jämt ut? Man vill ju inte leva som ett rakt streck eller som ett rep utan knutar. Man vill ju ändå känna att man lever, det är väl klart. Jag ska leva.
Tror jag vet vilken skola jag skå gå på nu också, birkagården, stockholm, fryshuset. läskigt men spännande.
Jag fick ett såntdär ryck då man bara vill flytta och inreda sin egna lägenhet med en massa färger och fina målningar.  Jag lyssnar på thirteen, kalla mig tråkig, men de är verkligen bra. Mysig, fast man får känslan av att man är ensam.
     Jag vill hänga upp en massa ljuslyktor i mitt tak. Och det där hålet kom tillbaks nu. Jag vet, men ibland så blir man nojjig. Jag är det. Även fast jag säger att jag inte är det, och även fast jag säger att jag inte bryr mig om såntdär så gör jag det. Inte ofta, men som idag tillexempel. Det är väl bara att måla över det? Nej, amanda, det funkar ju inte så. Man kan inte måla över något, eller strycka ett streck över saker och ting. "det man inte minns har inte hänt" Dom som säger det, ja, det är väl för att man ska känna sig lite bättre. BULLSHIT.
     I veckan for det en liten fröken till skåneland. Jag har saknat henne. Nej, det är inte samma sak att dricka öl utan en ölälskare brevid. Det är inte samma sak till ett försök till röjj när man inte är två. Och det är inte samma sak att sjunga Tick tick boom om man inte är två. Och det är inte samma sak att lära ut andra en festivalskål när man brukar vara två som gör det. Och det där med London. haha, jag drömde att vi överraskade dom på flygplatsen och hade beställt en flygresa dit också. Fast vi skulle vara borta en längre tid och vi var ute och träffade folk, medan de andra satt på hotellet och spelade kort. haha. Vilken taskig människa jag är. Men man rår ju inte för sina drömmar? haha.
     En annan grejj som är bullshit. eller man kanske inte kan kalla det så, jag råkade se en film här om veckan då det var ett spel som hette så. Roligt spel, ja, jag fick det på min hjärna och nu andvände jag det i min text. hur somhelst så är det lite trist att skolan börjar imorgon. Jag har vänt på dygnet helt fel. Jag somnade klockan 8 imorse och sov till eftermiddan. Besökte min kära farmor och sedan somnade jag där. Det sa bara poff. så sov jag en timme, tog en powernap sådär vi 7-tiden på kvällen. vaknar och går hem. Jag blev sugen på att kasta snöbollar och nylla folk. Tur jag inte fick ett infall, de hade väl inte trott jag var riktigt klok. Och, halloweenfest igår. Det var inte så mycket halloween över det hela. Vad är det egentligen? Jag hade en blå lita klänning med rosett. Jag är nojjig ändå. Jag a upp till mitt rum och skriva en låt om nojjighet. Eller om den där nojjan jag har just nu. Nej, bullshit. mhmhmohh.

Ulf lundell. Jag ska skaffa mig en sådan man! Puss godnatt. Nu ska jag ställa mig i bostadskö innan jag somnar och skriver mig en låt! interessant va? haha


Kommentarer
Postat av: öldrickandefestivaltjej

bostadskö, skolor oh hjälp vad vuxenlivet kommer fort. vilken tur att vi är två, du och jag! annars så skulle de inte gå. snart, när det kommer lite mer snö så borde vi ha en pulkadag, bara för att tvätta bort det läskiga vuxna ansvaret för en liten stund. puss gull

2008-11-03 @ 17:40:16
Postat av: Hanna

Inte visste ja att du hade en blogg lilla vän :)

Men nu har ja iaf snokat runt lite o hittade en liten notis där om "skratt på Hanna" :@ Du ska få igen din lilla skiiitunge haha Men ja älskar dig ändå och glöm nu inte bort våran veckliga (kan man säga så:P) träning :):) ME LOVE YOU puss

2008-11-05 @ 00:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0